- Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników wraz z weryfikacją stanu prawnego.
- Bieżąca obsługa eksploatacyjna
nieruchomości w tym wszelkie kontakty z kontrahentami i usługodawcami ze
szczególnym uwzględnieniem:
- zapewnienia dostaw mediów, usług komunalnych na poziomie zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości
- kontroli nad utrzymaniem należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku słuzących do wspólnego użytku włascicieli lokali
- kontroli nad utrzymaniem należytego porządku i czystości na terenie nieruchomości
- kontroli nad usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości
- Bieżąca obsługa informacyjna właścicieli lokali w sprawach dotyczących części wspólnych jak i indywidualnych lokali w godzinach uzgodnionych z Zarządem. Sporządzanie i wydawanie stosownych zaświadczeń i dokumentów dla właścicieli lokali, wymaganych przez urzędy i inne instytucje.
- Bieżąca obsługa zebrań na koszt Wspólnoty obejmująca przygotowanie i zwołanie zebrań poprzez zawiadamianie właścicieli oraz przetwarzanie wyników głosowań.
- Zawiadamianie właścicieli lokali Wspólnoty, dokonywane listownie w formie pisemnej, na koszt Wspólnoty, o zmianie wysokości kosztów zarządu nieruchomością wspólną z związku ze zmianą cen za świadczenie usług wchodzących w skład lub w związku z podejmowanymi uchwałami.
- Dostępność Administratora na osiedlu w godzinach ustalonych z Zarządem.
- Uczestnictwo w zwyczajnych i nadzwyczajnych zebraniach Zarządu Wspólnoty z udziałem Administratora.
- Sporządzanie protokołu przejęcia nieruchomości w tym dokumentacji technicznej, finansowej i eksploatacyjnej.
- Bieżące administrowanie i prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania budynków i lokali oraz instalacji wspólnych i infrastruktury technicznej administrowanej nieruchomości.
- Przestrzeganie warunków bezpieczeństwa na terenie nieruchomości.
- Zapewnienie zabezpieczenia awarii oraz usuwanie jej skutków na nieruchomości wspólnej.
- Zapewnienie technicznego wsparcia podczas wstępu do poszczególnych lokali w celu usunięcia awarii, diagnozy, remontu itp. czynności niezbędnych do wykonania prawidłowego funkcjonowania nieruchomości wspólnej.
- Bieżący nadzór nad kontrahentami świadczącymi usługi w zakresie obsługi technicznej. Administrator zatrudnia i zleca prace tylko osobom z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi.
- Wyszukiwanie usługodawców i oferentów niezbędnych do przeprowadzenia odpowiednich prac związanych z bieżącą konserwacją jak i przeprowadzeniem remontów i prac modernizacyjnych.
- Kontrola wykonywania umów od strony technicznej i finansowej.
- Odbiór protokolarny prowadzonych przez kontrahentów prac technicznych w tym prace prowadzone przez np. dewelopera związane z usuwaniem wad i usterek części wspólnych nieruchomości.
- Oszacowanie wartości niezbędnych działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych).
- Prowadzenie prac zmierzających od uzupełnienia brakującej dokumentacji.