- Prowadzenie ewidencji księgowej w formie elektronicznej z użyciem licencjonowanego programu finansowo-księgowego.
- Program FK zapewnia:
- prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów (w rozbiciu rodzajowym) rozrachunków z kontrahentami i współwłaścicielami Wspólnoty
- rozliczanie zaliczek (czynszów), swiadczeń itp.
- prowadzona ewidencja umożliwia:
- sporządzanie zestawienia obrotów i sald oraz rachunków zysków i strat
- sporządzanie analizy należności i zobowiązań
- Rozliczanie zobowiązań poszczególnych Właścicieli lokali.
- Rozliczanie pożytków Wspólnoty z nieruchomości wspólnej.
- Windykacja zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali w tym przygotowanie kompletów dokumentów związanych z nieściągalnością zaliczek w celu dochodzenia należności na drodze sądowej zgodnie z wytycznymi radcy prawnego prowadzącego powyższe sprawy.
- Prowadzenie sprawozdawczości finansowej i podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowanie projektów planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością, włączając korekty tych planów.
- Sporządzanie bilansów i rocznych sprawozdań finansowych i podatkowych roku następującego po roku rozrachunkowym.
- Sporządzanie i przedstawienie Zarządowi rocznych rozliczeń (zbiorczych i indywidualnych) z wykonania planu budżetowego.
- Sporządzanie na pisemne polecenie Zarządu kwartalnych sprawozdań finansowych (skrócone) oraz informacji o ściągalności zaliczek.
- Dyżur na osiedlu (biuro Zarządu w razie potrzeby) jeden dzień w tygodniu, osoby mogącej udzielić wszelkich informacji dotyczących prowadzonej obsługi finansowo-księgowej zarówno współwłaścicielom Wspólnoty jak również członkom Zarządu.
- Gromadzenie i archiwizacja dokumentów przewidzianych ustawą o rachunkowości oraz ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, a także ich zniszczenie.
- Przejmowanie dokumentacji od poprzedniego administratora.